Het paradijs

12 oktober 2017

Op het vliegveld aangekomen, vertelt m'n mobiel me meteen waar ik ben. Namelijk "het paradijs". Met 2 mega koffers en een kleine handbagagekoffer en natuurlijk een lekker lange broek, shirt en spijkerjasje aan loop ik richting de uitgang. In de vertrekhal is nog airco, maar eenmaal buiten gutst het zweet zelfs op plekken waar ik me normaal helemaal niet zo bewust van ben.

Op het vliegveld word ik opgewacht door Arjanne, wie mij een eerste rondleiding over het eiland heeft gegeven. Ik heb kennis gemaakt met de Arubaanse auto's en rijstijl, Quality appartments (m'n tijdelijk onderkomen), de Super Food (Hallo Jumbo!) en de Mexicaans/Arubaanse keuken waarbij ik m'n eerste Amstel Bright heb gedronken en ongeveer meteen dronken was... met Arjanne klikte het eigenlijk meteen. Zou m'n eerste connectie hier al gemaakt zijn?

Vroeg naar bed maar, in Nederland is het tenslotte zes uur later dus ik was best moe. En morgen al m'n eerste afspraak bij de HR in het ziekenhuis! Helaas was m'n lichaam niet zo moe als ik zelf had verwacht, dus om half 5 'sochtends was ik klaar wakker. Na een sportsessie een goed ontbijt verzorgt door TMI en een lekkere warme douche was ik drie uur voor m'n afspraak klaar voor vertrek.

De afspraak bij de HR verliep soepel en ik had bedacht om na de afspraak op zoek te gaan naar een auto... aangezien het verplaatsen van jezelf bijna niet op een andere manier kan hier. Na drie car dentale af te zijn gegaan, kwam ik tot de conclusie dat +- €900 per maand voor een auto wel een kleeeein beetje boven m'n budget lag. Ik heb de zoektocht naar een auto tot zover dus maar gestaakt.

Terug bij Quality na een kleine Powernap wordt er op m'n deur geklopt. Ha een bekend gezicht! Het is Angela van de Antillen borrel van een week geleden in Rotterdam. Gezellig! Al gauw meer bekende en onbekende maar vriendelijke gezichten van mensen die ook voor het ziekenhuis werken. De volgende dagen zijn gevuld met vooral veel gezelligheid, strand, lekkere etentjes, strand, sporten, strand en oh ja had ik strand al gezegd?

Maar ook het eerste 'dilemma' kwam om de hoek kijken, of eerste twee eigenlijk. Naast dat het een beste klus is om hier aan een beetje een goede auto te komen zonder daarbij enorm afgezet te worden.. zat ik ook met meer een gevoeld/verstands kwestie. Voor de eerste maand is het wel gelukt om voor een iets gereduceerde prijs een huurauto te gebruiken.

Het is, zoals de meesten wel weten, hier namelijk de normaalste zaak om met drank op (zeg veel drank) achter het stuur te gaan zitten. Ook een aantal Nederlanders lijken met deze regel al snel ingeburgerd te zijn en is het de normaalste zaak van de wereld. En coole mensen doen dit toch gewoon? 1 extra drankje kan toch geen kwaad? De afstanden zijn mega klein, je rijdt niet harder dan 80 en als je echt te veel gedronken hebt doe je toch gewoon je alarmlampen aan zodat medeweggebruikers kunnen zien dat je een drankje te veel gehad hebt?

Aan de andere kant.. ik heb altijd met de paplepel ingegoten gekregen dat drinken en rijden echt niet samen gaat. Wat als er dan wel een keer een ongeluk gebeurd? Het hoeft niet eens per se m'n eigen schuld te zijn.. dan nog zou ik daar mee kunnen leven?...

Het is dan wel geen dinsdag vandaag.. maar toch een dilemma waar ik de afgelopen week wel mee geworsteld heb. Ik heb het een en ander afgewogen en ben wel tot een besluit gekomen. Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?

Vanaf maandag gaat het echte werken beginnen. Vandaag heb ik al even voor mogen proeven. Ik heb echt heel veel zin om te gaan beginnen met werken in het ziekenhuis. Ook al is er nog steeds heel veel prachtigs te zien in dit Paradijs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gabriëlle:
    12 oktober 2017
    Echt een paradijsje Hann! En ik zou niet drinken als ik daar zou gaan autorijden. Er gebeuren daar veel ongelukken door rijden onder invloed. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er toch iets gebeurd. Dat is dat extra drankje niet waard. Beter zelf scherp op de weg als je niet van andere automobilisten op aan kunt dat ze nuchter zijn. Oja en cool ben je sowieso 😎
  2. Annemiek Ruiter:
    13 oktober 2017
    lieve schat, geen drank achter het stuur, echt niet. Lust ze zelf ook wel maar nee, niet doen. Ik heb inmiddels het telefoon nr. van de heer Roossien hoop dat hij je wil helpen voor een degelijk en goedkoop vervoermiddel, hee lieffie denk goed om jezelf en geniet zoveel mogelijk in het paradijs xxxx
  3. Jelte Ruiter:
    Jelte Ruiter:
    13 oktober 2017
    Dag lieverd, tja de hand die de paplepel vastgehouden heeft en zoals je weet, zelf helemaal niet tegen drank kan. Ik zou het niet doen, zeker niet omdat je ook een functie in het ziekenhuis vervult. Je moet er niet aan denken dat er wat gebeurt. Je vervult daar toch een semi openbare functie waarbij een goed voorbeeld zeker gewaardeerd zal worden. En verder sluit ik me bij de vorige spreeksters aan :). We zullen deze verslagen verslinden. Ga er mee door en geniet van je werk, je bent er goed in en je zult gewaardeerd worden. Veel liefs. We houden van je. xxx